• Kontakt:
    Tel.: +420731384304
    Email: info@laudon.cz
  • Můj profil
  • je prázdný
    za 0.00 Kč

Jak jsme se dostali na Google a získali nové zákazníky?

  • Přidáno: 18.09.2020

Toto je pouze vzorový článek, který se nezakládá na žádných skutečných událostech ale může Vám poskytnout cenné informace a postupy.

Úvod

Ano, i my jsme chtěli být na předních pozicích v Googlu. V první řadě jsme si však museli uvědomit jako vyhledávací algoritmus Googlu a jemu podobné vyhledávače fungují a až následně jsme podnikli kroky, které nás do popředí dostali.

V principu je to opravdu velmi jednoduché:

  1. Google poskytne uživateli různé stránky v různém pořadí ve svém vyhledávání na základě jeho konkrétního dotazu, který do vyhledávače zadal. Je tak velmi pravděpodobné, že pokud uživatel zadá zdánlivě stejný poptávka, ale použije jiná klíčová slova nebo fráze, tak se i pořadí zobrazených stránek ve vyhledávání výrazně liší. Je tak velmi náročné být na různá klíčová slova a fráze na první straně ve vyhledávání a téměř nemožné být na všechny poptávky na zcela první pozic hlavně pokud na stejném trhu existuje velká konkurence.
  2. Pro google je obsah král. Google zobrazuje stránky na základě jejího obsahu a hlavně tedy z toho textového. Věděli jsme, že pokud budou naše texty originální, poutavé a zároveň v nich budou zakomponovány klíčová slova, která pravděpodobně uspokojí poptávku uživatele máme z poloviny vyhráno.
  3. Google kromě relevantního obsahu upřednostňuje stránky, které již mají nějakou pestrou historii na internetu a živě se o stránce diskutuje na internetu. Nejlepší způsob jak toho dosáhnout je když jiné web stránky odkazují na obsah naší stránky (tzv. Linkbuilding).
  4. Zjistili jsme, že dostat se na Google vyžaduje poměrně dlouhou dobu proto je nejlepší způsob začít úplně jinak!

V době, kdy jsme chtěli stránky veřejně zobrazit pro široký internet byl jejich obsah dokončen a otestován na různé situace do kterých by se náš potencionální zákazník mohl dostat. Jakmile jsme si byli jisti, že je web připraven postupovali jsme podle těchto kroků:

Registrace do vyhledávačů

Jako první jsme informovali nejznámější vyhledávače o novém webu na internetu přes jejich specializované nástroje pro webmastery.

Moje firma na Googlu

Jako další krok jsme registrovali naši firmu do map Googlu. Je to zdarma a na zaregistrované místo na mapě nám přišel ověřovací list už o pár dní přímo z Googlu. Informace o naší firmě se tak zobrazovaly po zadání názvu naší firmy v krátké vizitce přímo ve vyhledávání. Ideální způsob pro lokální kamenné prodejny nebo prostory, kde mohou návštěvníci firmu navštívit.

Registrace do katalogů firem

Na základě našich služeb, které poskytujeme jsme se registrovali do konkrétní kategorie nejznámějších katalogů firem, které navštěvuje velké množství potenciálních zákazníků a iv dnešní době jsou ve velké míře zákazníky využívány pro nalezení té správné firmy. Kromě toho jsou kategorie jednotlivých služeb často zobrazovány na předních pozicích vyhledávače z důvodu jejich velké bonity.

Reklama a marketing

Mnoho podnikatelů tento krok ignoruje a začíná nejdříve s optimalizací webových stránek pro vyhledávače (tzv .: SEO). My jsme však věděli, že SEO je komplexní a opravdu velmi zdlouhavý proces, během kterého nemusíme získat ani jednoho zákazníka. Naší prioritou je prodávat naše produkty a poskytovat naše služby reálným zákazníkům proto naším dalším krokem byla nejprve placená reklama. Množství začínající podnikatele odrazuje právě nutnost platit za získání zákazníka, ale správné nastavení reklamy již při základních reklamách přinese okamžitě relevantního zákazníka, který za uhrazenou marži dokáže přinést několik násobek dalších zákazníků. Naše firma tak začínala vydělávat téměř okamžitě a to v průměru opravdu už za pár centů na jednu objednávku.

Příkladem placených reklam může být Google Ads, Facebook Ads a reklamy na Instagram, Sklik, Etarget, ale může se jednat také například o partnerské služby (tzv. Affiliate), kdy partnera odměníte až tehdy, kdy přivede reálného zákazníka s reálnou objednávkou . V případě eshopu to mohou být srovnávače zboží, při službách zase různé portály na poptávku nebo služby typu "já udělám".

Optimalizace pro vyhledávače (SEO)

Konečně jsme se dostali do bodu, kdy začneme reálně pracovat na tom, aby se naše stránky začaly zobrazovat v organickém vyhledávání Google. Tento krok můžeme rozdělit do dvou kategorií, tedy na ty, které ovlivníme přímo na našich stránkách (On page) a na ty, které nemáme plně v naší moci a budeme potřebovat pomoc jiných stránek (Off page).

On page SEO

Pro Google je velmi důležité aby byla struktura vytvářeného webu optimalizovaná podle obecných norem (HTML tagy). Tedy aby nadpis byl označen jako nadpis, text jako text, nebo popis produktu jako popis produktu. Toto všechno redakční systém WEXBO nastavuje automaticky při vyplňování jednotlivých položek v administraci. My se tak můžeme věnovat jen opravdu důležitým věcem a tím je tvorba poutavého a relevantního obsahu. Takovými mohou být správně nadpisy článků, produktů, popis kategorií nebo produktů nebo texty na našem blogu či v návodech pro zákazníka. Právě dobré a správné formulované texty dostává naši web stránku do popředí ve vyhledávání. Podpořit jejich zveřejnění také můžeme např. sociálními sítěmi jako je Facebook, Twitter či Instagram.

Off page SEO

Obecně se dá říci, že jakákoliv relevantní stránka, která má podobný obsah nebo ji navštěvuje podobné publikum tomu našemu, je tak ideální i na to, aby se na ní zobrazil odkaz na náš web. Google takovým externím odkazem přikládá velkou váhu a pokud se jedná o opravdu relevantní zdroje a zároveň jsou tyto zdroje důvěryhodné, tak stránky, na které odkazy směřují jsou odměněny také upřednostňováním ve vyhledávání na konkrétní poptávku. Jednoduše řečeno čím více relevantních a důvěryhodných externích zdrojů bude odkazovat na naši stránku, tím bude naše stránka v očích Googlu lépe hodnocena.

Budování zpětných odkazů na naši stránku je dlouhý a pracný proces. V některých případech jsme pomáhali potencionálním zákazníkům na diskusních fórech, kde jsme v rámci pravidel diskuzního fóra zobrazily i odkaz na náš web případně odkázali na návod, který jsme měli na stránce. Také jsme kontaktovali administrátory stránek, které mají podobné publikum se žádostí o zveřejnění našeho PR článku na jejich webu. V některých případech to bylo zdarma, pokud byl článek pro ně přínosem a v některých případech jsme si za PR článek zaplatili (díky službě k tomu určené jsme jejich seznam dostali na stříbrném podnose is cenou za zveřejnění článku). Prostě jsme se snažili zobrazit link na naši stránku v co nejvíce relevantních webech a to alespoň jednou za měsíc (např. V magazínech, souvisejících blozích, portálech na slevy, specializovaných katalozích, veřejných diskusních fórech nebo na stránkách našich partnerů, který přímo nebyli našimi konkurenty ale jejich návštěvníci měli podobný nebo související porovnání záměr).

Analýza webu

Abychom zjistili, které kroky nám přinášejí největší počet reálných zákazníků v podobě konverze nastavili jsme analytické nástroje. V nich jsme následně časem porovnávali různé metriky v různých časových intervalech. Až na základě získaných dat jsme se začali věnovat nedostatkem a zdokonalovali ty, které opravdu fungovaly pro náš typ podnikání.

Závěr

Nejdůležitější je určit si priority! V tomto případě začít s tím, co se dá nastavit rychle, snadno a co přinese nejrychleji výsledky. Až následně přistupovat ke krokům, které jsou náročnější, vyžadují větší čas na realizaci a i zpětnou vazbu.

    Momentálně není k dispozici žádný komentář

    přidat komentář
     
    Tato stránka používá soubory cookies, které nám pomáhají poskytovat služby. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookies. Více informací naleznete zde.